De ontwikkeling van de technologie heeft een invloed op de opkomst van de online markt. Verschillende ondernemers maken van het internet een veelbelovende mogelijkheid. Waarom niet, het vereist alleen een internetverbinding en computer en u kunt geld verdienen zonder veel tijd en kosten die u wel hebt bij een fysieke winkel. Natuurlijk zorgt dit voor grote concurrentie tussen het aantal online shops. Webshops zullen concurreren om veel bezoekers te krijgen die invloed zullen hebben op de aankoop van de aangeboden producten of diensten. Over het algemeen hebben klanten aanbevelingen nodig om te besluiten de goederen of diensten te kopen. Of het nu gaat om de aanbeveling van een vriend of een online review, beide zijn een vorm van mond-tot-mond reclame. Het enige verschil is dat ze een ander medium gebruiken. Positieve reviews zijn de gemakkelijkste manier om mond-tot-mondreclame op de website te presenteren. Deze strategie is gemakkelijk uit te voeren en ook eenvoudig te controleren. Het lezen van klantbeoordelingen van een winkel of product in het bijzonder vindt u ook terug in de online shopping gidsen als een belangrijk ding om te overwegen alvorens te kopen. Niet alleen zullen goede recensies ons overtuigen om een product te kopen. Tegenwoordig is het ook niet ongewoon dat websites een sectie hebben waar klanten foto’s en video’s kunnen uploaden van producten die in hun handen komen. Originele foto’s en video’s uit verschillende hoeken met passende beschrijving kunnen nieuwe perspectieven openen in aanvulling op foto’s of video’s van de oorspronkelijke productbeschrijving van de verkoper. De 5 punten hieronder tonen aan waarom klantenbeoordelingen belangrijk zijn:
Vanuit het oogpunt van de verkoper kunt u in de gaten houden wat klanten over uw bedrijf zeggen. Zowel bij negatieve als positieve reviews kunt u reageren op klachten van klanten of complimenten over de prestaties van uw bedrijf. Uw reactie op klantenbeoordelingen en de manier waarop u met problemen omgaat, versterken de reputatie van het bedrijf.
Vanuit deze eerste methode, kunt u dan een ervaring creëren die beter is dan die van uw concurrenten, uw klanten zullen loyaal blijven en andere verleidelijke concurrerende aanbiedingen negeren.
Afgezien van de recapitulatie van productverkoop, zullen positieve en negatieve reviews uw bedrijf ook helpen groeien. Hierdoor weet u in detail welke producten het meest aantrekkelijk zijn voor uw markt. U kunt hierna nieuwe producten aan de cataloog toevoegen die nog meer bezoekers aantrekt. Ook geeft het een vertrouwen aan de bestaande klanten omdat ze het gevoel krijgen dat u ze persoonlijk kent en precies weet wat ze zoeken.
De beste zakelijke beslissingen kunnen worden genomen op basis van echte gegevens, niet op basis van voorgevoelens of louter grillen. Te veel bedrijfseigenaren en marketeers nemen beslissingen voor bedrijven op basis van onnauwkeurige gegevens. Consumenten Feedback is concrete data die u kunt gebruiken om te achterhalen wat uw klanten echt van uw product of dienst vinden. Gebruik deze consumenten feedback als leidraad bij het nemen van bedrijfsbeslissingen, zowel op operationeel vlak als op het vlak van marketing.
Onbewust zijn veel klantbeoordelingen, zeker de positieve, een gratis promotie. De zoekmachines zullen uw webshop hoger plaatsen dankzij het vertrouwen dat uw klanten hebben. Zo trekt u weer nieuwe klanten aan.
|